MODEL: B3 Variant GL 1991rok produkcji
SILNIK: 2.0 L I8V
MOC:115KM
MODY POD MASKA: Na razie jeszcze seria
ZAWIESZENIE: seryjne chyba od passata GT
UKLAD HAMULCOWY: Przód Seryjne zaciski Girling, tarcze wentylowane TRW, klocki TRW. Tył Seryjne zaciski Girling, Tarcze pojedyncze TRW, klocki TRW
KOLA: na zimę stalowe 14 z oponami 185/65 R14. Na lato: Felgi Alluet 8Jx17 H2 ET 35
z oponami Uniroyale Reinsport1 z przodu 205/40 R17 tył 215/40 R17
NADWOZIE: Kombi w kolorze stalowym, zderzaki w kolorze nadwozia, kierunkowskazy przednie białe, kierunki w błotnikach, wszystkie szyby dymione
WNETRZE: tapicerka welurowa, Klima manualna, roleta bagażnika
AUDIO: Radio AEG 4X100W z odtwarzaczem MP3, czytnikiem kart pamięci i USB
Przednie drzwi głośniki nisko tonowe MTX 2000 pro, o przekątnej 16cm
Podszybie przód głośniki wysoko tonowe MTX
Tył podszybie głośniki nisko tonowe tej samej serii 10cm średnicy
I syczki
To wszystko napędzone 4 pasywnymi zwrotnicami tej samej firmy
I zasilone na razie z radia.
Do tego tuba basowa z głośnikiem dwu cewkowym o mocy 1000W i średnicy 30cm napędzona wzmacniaczem 380W 3500V Firmy ATM
Zasilanie wzmacniacza, prosto z akumulatora złoconym przewodem 14mm
Zamontowane jest też okablowanie tzn. linka 20mm od aku oraz kabelki do zwrotnic pod 4 kanałowy wzmacniacz do zasilenia wszystkich reszty głośniczków ale zbieram na niego pieniądze.
MODY OPTYCZNE:Fele: Wygładzenie Przodu:Dokładka wygładzająca gniazda halogenów z ładnym piórkiem pod spodem i grill bez znaczka i z delikatnym badlookiem który ostatecznie zrobiłem sam bo te z żywicy nie pasują i nie mają wszystkich zaczepów ani uszczelki.
Gładka tylna klapa:Tylna klapa została zrobiona na gładko bez znaczków i wycieraczki:
DROBIAZGI:Lift pod pokrywą silnika:Zamontowany oryginalny Lift z pod tylnej klapy:
Kierunki boczne:Wymieniłem kierunki boczne z pomarańczowych na białe dymione
Białe tylne kierunki:Na tylnych kierunkach wylądowała okleina biała:
Licznik z Obrotomierzem, i prędkościomierzem elektrycznym.Czas montażu max 60 min
Potrzebne narzędzia, i części:
Rozpiska pinów deski liczników, śrubokręt gwiazdkowy, lutownica, wiązka impulsatora,
+ odrobina wiedzy na temat elektromechaniki, i cieszę się z posiadania licznika z MFA (narazie bez MFA )
http://www.youtube.com/watch?v=zB2oZVDT ... rofilepagehttp://www.youtube.com/watch?v=qjzJqGer ... rofilepageMODY MECHANICZNE:Zawieszenie:Zawieszenie wylądowało gwintowane TA-Technix
Zmiana wydechu:Zamontowałem zamiast Katalizatora Strumienicę:
Oraz w miejsce starego ori tłumika przelotowy wydech MK Malon:
Projekt Silnika Turbo:Zaczęło się niewinnie, po prostu kupiłem sobie całą górę silnika i Postanowiłem ją zrobić na tip top do mojego wozidełka:
Wymieniłem Uszczelniacze, prowadnice zaworów dotarłem zawory splanowałem i zeszlifowałem głowicę, Wypolerowałem kanały dolotowe i wydechowe na lustro, wypolerowałem kanały w kolektorze dolotowym,jak i sam kolektor z wierzchu:
Ale od zawsze marzyło mi się żeby włożyć turbinę do mojego samochodu no i tak mnie wzięło że postanowiłem się co nieco dowiedzieć na ten temat. I od razu zderzenie ze ścianą, bo każdy kto "posiadał wiedzę" na temat możliwości rozwoju Silnika 2E Opowiadał mi jak to nie da się z tym silnikiem nic zrobić. I chwilowo odpuściłem temat, ale jakoś nie dawało mi to spokoju i jakiś czas temu przypadkiem zmieniłem pracę. Pracuje ze mną gostek który miał lancię Dedrę integrale 2000 turbo i wcisną mi turbinę ze swojej rakiety. w między czasie znalazłem na konkurencyjnym forum temat Golfa mk3 z tym samym silnikiem z zainstalowaną turbiną. Wtedy to już mi wystarczyło za wszystko. Turbina znalazła się u mnie w garażu, więc trzeba było się co nieco o niej dowiedzieć:
Turbina to garrett T3, tyle , że w wersji z większym wlotem i większą średnicą wirnika (występowała w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik był w pozostałych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiętego overboosta pierburga będzie ładowała 0.6 bara (po włączeniu podnosiło prawie do 1 bar)
Wykres:
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/...&product_id=77)
Została rozmontowana i zregenerowana.
Kolektor wydechowy zastanawiałem się czy pospawać z ori czy zespawać nowy, ale w wyniku ostrego grzebania w necie w poszukiwaniu wszystkiego o turbo, znalazłem kolektor tuningowy dedykowany do mojego silnika i turbiny która mam.
Początek prac z montowaniem silnika:
Okazało się że kolektor pasuje idealnie ale żeby turbina się wyrobiła z kolektorem dolotowym musiałem ją przykręcić na co najmniej centymetrowej podkładce. Ostatecznie wylądował dystans 16mm i turbinka siadła ślicznie w odstępie kilku mm od kolektora dolotowego.
Foty z przymiarki:
Silnik został rozmontowany do śrubki:
Został wyczyszczony:
i polakierowany:
Dostał zestaw panewek i pierścieni:
I taki mały detal dekoracyjny:
Silnik otrzymał również nowe uszczelniacze i szpilki głowicy.
Wszystkie te zabiegi zaowocowały takim wyglądem
Przyszedł czas żeby wstawić auto do garażu i zacząć modzić na serio w silniku trzeba było zamontować osprzęt do silnika, został on przełożony ze starego motorku który jeździł do tej pory w samochodzie. Parę fot z przebiegu prac.
Dzięki pomocy kolegi Auto zostało odholowane do lakiernika
Co zaowocowało zmianą koloru pod maską
i ostatecznie takim wyglądem całości
Turbinka nie została na razie zamontowana razem z silnikiem ze względu to że koszta okazały się tak wysokie że musiałem odłożyć całą inwestycję w czasie tym bardziej że zrobienie samej turbiny to jedno a do tego jeszcze dochodzą hamulce, zawieszenie (w sumie mam) przekazanie napędu, i kilka innych problemów które wymagają sporych nakładów finansowych i dlatego stwierdziłem że lepiej na razie ograniczyć się do zrobienia silnika na tip top.
CDN.