VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a http://www.vwzone.pl/forum/ |
|
[passat B3] by DJ.Tuning http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=28694 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | DJ.Tuning [ Czw 13 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | [passat B3] by DJ.Tuning |
MODEL: B3 Variant GL 1991rok produkcji SILNIK: 2.0 L I8V MOC:115KM MODY POD MASKA: Na razie jeszcze seria ZAWIESZENIE: seryjne chyba od passata GT UKLAD HAMULCOWY: Przód Seryjne zaciski Girling, tarcze wentylowane TRW, klocki TRW. Tył Seryjne zaciski Girling, Tarcze pojedyncze TRW, klocki TRW KOLA: na zimę stalowe 14 z oponami 185/65 R14. Na lato: Felgi Alluet 8Jx17 H2 ET 35 z oponami Uniroyale Reinsport1 z przodu 205/40 R17 tył 215/40 R17 NADWOZIE: Kombi w kolorze stalowym, zderzaki w kolorze nadwozia, kierunkowskazy przednie białe, kierunki w błotnikach, wszystkie szyby dymione WNETRZE: tapicerka welurowa, Klima manualna, roleta bagażnika AUDIO: Radio AEG 4X100W z odtwarzaczem MP3, czytnikiem kart pamięci i USB Przednie drzwi głośniki nisko tonowe MTX 2000 pro, o przekątnej 16cm Podszybie przód głośniki wysoko tonowe MTX Tył podszybie głośniki nisko tonowe tej samej serii 10cm średnicy I syczki To wszystko napędzone 4 pasywnymi zwrotnicami tej samej firmy I zasilone na razie z radia. Do tego tuba basowa z głośnikiem dwu cewkowym o mocy 1000W i średnicy 30cm napędzona wzmacniaczem 380W 3500V Firmy ATM Zasilanie wzmacniacza, prosto z akumulatora złoconym przewodem 14mm Zamontowane jest też okablowanie tzn. linka 20mm od aku oraz kabelki do zwrotnic pod 4 kanałowy wzmacniacz do zasilenia wszystkich reszty głośniczków ale zbieram na niego pieniądze. MODY OPTYCZNE: Fele: Wygładzenie Przodu: Dokładka wygładzająca gniazda halogenów z ładnym piórkiem pod spodem i grill bez znaczka i z delikatnym badlookiem który ostatecznie zrobiłem sam bo te z żywicy nie pasują i nie mają wszystkich zaczepów ani uszczelki. Gładka tylna klapa: Tylna klapa została zrobiona na gładko bez znaczków i wycieraczki: DROBIAZGI: Lift pod pokrywą silnika: Zamontowany oryginalny Lift z pod tylnej klapy: Kierunki boczne: Wymieniłem kierunki boczne z pomarańczowych na białe dymione Białe tylne kierunki: Na tylnych kierunkach wylądowała okleina biała: Licznik z Obrotomierzem, i prędkościomierzem elektrycznym. Czas montażu max 60 min Potrzebne narzędzia, i części: Rozpiska pinów deski liczników, śrubokręt gwiazdkowy, lutownica, wiązka impulsatora, + odrobina wiedzy na temat elektromechaniki, i cieszę się z posiadania licznika z MFA (narazie bez MFA ) http://www.youtube.com/watch?v=zB2oZVDT ... rofilepage http://www.youtube.com/watch?v=qjzJqGer ... rofilepage MODY MECHANICZNE: Zawieszenie: Zawieszenie wylądowało gwintowane TA-Technix Zmiana wydechu: Zamontowałem zamiast Katalizatora Strumienicę: Oraz w miejsce starego ori tłumika przelotowy wydech MK Malon: Projekt Silnika Turbo: Zaczęło się niewinnie, po prostu kupiłem sobie całą górę silnika i Postanowiłem ją zrobić na tip top do mojego wozidełka: Wymieniłem Uszczelniacze, prowadnice zaworów dotarłem zawory splanowałem i zeszlifowałem głowicę, Wypolerowałem kanały dolotowe i wydechowe na lustro, wypolerowałem kanały w kolektorze dolotowym,jak i sam kolektor z wierzchu: Ale od zawsze marzyło mi się żeby włożyć turbinę do mojego samochodu no i tak mnie wzięło że postanowiłem się co nieco dowiedzieć na ten temat. I od razu zderzenie ze ścianą, bo każdy kto "posiadał wiedzę" na temat możliwości rozwoju Silnika 2E Opowiadał mi jak to nie da się z tym silnikiem nic zrobić. I chwilowo odpuściłem temat, ale jakoś nie dawało mi to spokoju i jakiś czas temu przypadkiem zmieniłem pracę. Pracuje ze mną gostek który miał lancię Dedrę integrale 2000 turbo i wcisną mi turbinę ze swojej rakiety. w między czasie znalazłem na konkurencyjnym forum temat Golfa mk3 z tym samym silnikiem z zainstalowaną turbiną. Wtedy to już mi wystarczyło za wszystko. Turbina znalazła się u mnie w garażu, więc trzeba było się co nieco o niej dowiedzieć: Turbina to garrett T3, tyle , że w wersji z większym wlotem i większą średnicą wirnika (występowała w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik był w pozostałych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiętego overboosta pierburga będzie ładowała 0.6 bara (po włączeniu podnosiło prawie do 1 bar) Wykres: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/...&product_id=77 ) Została rozmontowana i zregenerowana. Kolektor wydechowy zastanawiałem się czy pospawać z ori czy zespawać nowy, ale w wyniku ostrego grzebania w necie w poszukiwaniu wszystkiego o turbo, znalazłem kolektor tuningowy dedykowany do mojego silnika i turbiny która mam. Początek prac z montowaniem silnika: Okazało się że kolektor pasuje idealnie ale żeby turbina się wyrobiła z kolektorem dolotowym musiałem ją przykręcić na co najmniej centymetrowej podkładce. Ostatecznie wylądował dystans 16mm i turbinka siadła ślicznie w odstępie kilku mm od kolektora dolotowego. Foty z przymiarki: Silnik został rozmontowany do śrubki: Został wyczyszczony: i polakierowany: Dostał zestaw panewek i pierścieni: I taki mały detal dekoracyjny: Silnik otrzymał również nowe uszczelniacze i szpilki głowicy. Wszystkie te zabiegi zaowocowały takim wyglądem Przyszedł czas żeby wstawić auto do garażu i zacząć modzić na serio w silniku trzeba było zamontować osprzęt do silnika, został on przełożony ze starego motorku który jeździł do tej pory w samochodzie. Parę fot z przebiegu prac. Dzięki pomocy kolegi Auto zostało odholowane do lakiernika Co zaowocowało zmianą koloru pod maską i ostatecznie takim wyglądem całości Turbinka nie została na razie zamontowana razem z silnikiem ze względu to że koszta okazały się tak wysokie że musiałem odłożyć całą inwestycję w czasie tym bardziej że zrobienie samej turbiny to jedno a do tego jeszcze dochodzą hamulce, zawieszenie (w sumie mam) przekazanie napędu, i kilka innych problemów które wymagają sporych nakładów finansowych i dlatego stwierdziłem że lepiej na razie ograniczyć się do zrobienia silnika na tip top. CDN. |
Autor: | PR23M3K [ Czw 13 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
dostosuj temat do regulaminu viewtopic.php?t=27034 poza tym to fajny passek na nie glupiej feldze |
Autor: | DJ.Tuning [ Czw 13 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
PR23M3K napisał(a):
Dobra poprawię to tylko potrzebuję małej pomocy i podpowiedzi co jest nie tak A wracając do mojego auta to takie pytanko co sądzicie o gładkich drzwiach? |
Autor: | VWoźny [ Pią 14 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
no całkiem fajny ten passek widzę ze nie jeden wpadłem na pomysł podłączenia tych dwóch pręcików na tylnej szybie jako antene do radia zazdroszcze wyposażenia zwłaszcza klimy... jakby jeszcze troszke niżej siedział to już byłoby git. a co do usuniecia listew i gładzenia drzwi to raczej odpuść sobie ten pomysł. Widziałem już tak zrobionego passata i (moim zdaniem) kiepsko to wyglada jakoś tak dziwnie. Jak poprzednik- daj foty na pierwsza strone. ORDNUNG MUST SEIN |
Autor: | Luki [ Pią 14 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | Re: [PASSAT B3] Upgrade by DJ.Tuning |
DJ.Tuning napisał(a): Tył podszybie głośniki nisko tonowe tej samej serii 10cm średnicy nie widziałem nigdy niskotonowego głośnika 4" - co to za wynalazek ?! DJ.Tuning napisał(a): napędzona wzmacniaczem wysokonapięciowym 350W 3800V wysokonapięciowy ? to jak go zasilasz z instalacji 12V ? chyba, że mylisz pojęcia jakieś DJ.Tuning napisał(a): Zasilanie wzmacniacza, prosto z akumulatora złoconym przewodem 1,4mm
zasilasz wzmacniacz przewodem 1.4mm??!! to Ty kaskader jesteś... żebyś auta nie spalił... |
Autor: | DJ.Tuning [ Sob 15 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
No to naprawiłem to wszystko do czego były zastrzeżenia i czekam na opinie i komentaże Pozdrawiam moderatorów |
Autor: | Chęcik [ Sob 15 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
co do tyłu to najlepiej tak jak jest teraz bez słomy, mozesz sie pokusic jeszcze o wyrzucenie wycieraczki z klapy i tego haka do ciagniecią przyczepki z cebulą... |
Autor: | DJ.Tuning [ Nie 16 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Chęcik napisał(a): co do tyłu to najlepiej tak jak jest teraz bez słomy, mozesz sie pokusic jeszcze o wyrzucenie wycieraczki z klapy i tego haka do ciagniecią przyczepki z cebulą...
Troszkę zawile to napisałeś ale rozumiem że wg. ciebie 1 opcja hak na 100 pujdzie, znaczki też, wycieraczka... ...jeszcze się zastanowie kwestia tylko tego, żeby nie przesadzić z wygładzaniem klapy bo na wioche nie chcę wylądować ztym tuningiem. [ Dodano: Pon 17 Mar, 2008 ] Myślę że nie naruszę regulaminu wpisując tu swoje pytanie odnośnie problemu jaki mam ze swoim paskiem, piszę w temacie swojego auta bo, nomen omen jego to dotyczy, i nie chcę zaśmiecać forum nowymi tematami. A z kolei nie mam za wiele czasu żeby bawić się wyszukiwarką. No więc, po wymianie sanek (poprzeczki, łoża) pod silnikiem i wszystkich gumo-metali, sworzni, końcówek, no i zawieszenia, założyłem nowe koła i pojechałem na geometrię, wiedziałem że na pewno nie będzie prawidłowa. Facet wziął auto na szarpaki, nigdzie żadnego luzu, wszystko na tip top. Założył czujniki pierwszy odczyt nie był zaskoczeniem. Ustawił kont pochylenia na 1’ 00” i zbieżność na 0’ komputer wykazał ideał. Przejechałem jakieś 100 km ale już po 2 czy 3 poczułem że auto ściąga w lewo. Więc do gostka na poprawkę. Lewe koło ideał, a prawe tak jak przed ustawianiem i kont i zbieżność. Poprawił ustawienie, przejechaliśmy znowu kilka kilometrów i powtórka, znowu lewe koło ok., a prawe jak przed ustawianiem, poprawił mi to jeszcze raz, ale czuję że auto dalej ściąga. Ten mechanik twierdzi że jeszcze może być błąd w komputerze bo jego program wykrywa że w moim VW mają być koła z obręczami 14cali na oponach 195/65 R14, a ja mam 205i 215/40 R17. czy to w ogóle ma jakieś znaczenie przy komputerowym ustawieniu geometrii? A może to coś innego? Pomóżcie proszę. |
Autor: | archie [ Wto 18 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Dzieki ze poprawiles temat tak jak ma byc te objawy to mi wygladaja na to ze sie ktoras sruba luzuje (odkreca) nic innego mi nie orzychodzi do glowy . Skoro jak ustawi i jest wszystko wpozo ,a po paru kilometrach znowu ci sciaga i tak wkolo |
Autor: | zajacGT [ Wto 18 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
zmien fachowca niezly na tych kolkach i zawiasie a co do klapy moze pomysl nad tylem od b4 pasuje normalnie i ladnie wyglada |
Autor: | DJ.Tuning [ Śro 19 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: archie, te objawy to mi wygladaja na to ze sie ktoras sruba luzuje (odkreca) nic innego mi nie orzychodzi do glowy . Skoro jak ustawi i jest wszystko wpozo ,a po paru kilometrach znowu ci sciaga i tak wkolo I coraz bardziej mi ta wersja pasuje bo auto zaczęło pływać po drodze a dzisiaj jak jechałem do pracy to przy skręcie w prawo usłyszałem niepokojący odgłos ocierania w prawym kole. Cytuj: zajacGT, niezly na tych kolkach i zawiasie
a co do klapy moze pomysl nad tylem od b4 pasuje normalnie i ladnie wyglada Od przeszczepów trzymam się z daleka, po prostu uważam że jeśli coś jest od Merca to do Kaszlaka pasowało będzie średnio. |
Autor: | szymoneck [ Pią 21 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
wow! tył a'la tarpan mi podchodzi |
Autor: | DJ.Tuning [ Śro 16 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
VWoźny napisał(a): no całkiem fajny ten passek
widzę ze nie jeden wpadłem na pomysł podłączenia tych dwóch pręcików na tylnej szybie jako antene do radia zazdroszcze wyposażenia zwłaszcza klimy... jakby jeszcze troszke niżej siedział to już byłoby git. a co do usuniecia listew i gładzenia drzwi to raczej odpuść sobie ten pomysł. Widziałem już tak zrobionego passata i (moim zdaniem) kiepsko to wyglada jakoś tak dziwnie. Jak poprzednik- daj foty na pierwsza strone. ORDNUNG MUST SEIN nie nie listwy zostają, pomaluję je jedynie na czarno. Chodziło mi o wygładzenie "usunięcie” klamek i zrobienie otwierania na pilota. co o tym sądzicie? |
Autor: | archie [ Śro 16 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
chyba nie wszystkich klamek to jest za dlugie auto na takie zabawy . Kiepsko bedzie z boku wygladal |
Autor: | DJ.Tuning [ Śro 16 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
archie napisał(a): chyba nie wszystkich klamek to jest za dlugie auto na takie zabawy . Kiepsko bedzie z boku wygladal
Myślałem właśnie o wszystkich. Nawet zamieściłem w opisie paska, zrobionego przeze mnie virtuala jak by to miało wyglądać. Więc bardzo proszę o opinie na podstawie tej foty z opisu. A co archie uważasz że jak bym zrobił tylko tylne drzwi to by lepiej wyglądało? A VWoźny, pisał że jeszcze niżej na glebę by go puścił. Auto zatrzymało się na takiej wysokości ze względu na to że nie wiem o ile wizualnie obniży mi go body kit bo będą dodane: Dokładki zderzaków i progi. Wtedy dopiero zastanowię się nad zjazdem niżej. |
Strona 1 z 5 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |