MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro
ModyfikacjeSilnik: R32 VR6
turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
przekładka odpręzająca
sterowanie STANDALONE (oczekuje)
Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC z ciężarówki, dolot 3 calowy
Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem seryjnych kolektorów 3-2
Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku
UKŁAD NAPĘDOWY: kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
skrzynia, półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer - zakupione
dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8
czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty
ZAWIESZENIE: przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
zawieszenie gwintowane H&R / Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
klatka - IRECO Motorsport
poszerzenie auta o około 10cm (dystannse 5cm na stronę)
hamulce:
przód: 321/30 tarcze z S4B5 z zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 z audi S8 D2
BODY KIT: replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport
przeróbka frontu na przedliftowy (lampy, grill)
PODZIĘKOWANIA: olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !
a także: voj2s, daniel1d11, derbiak, dred i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd
całość prac mechanicznych wykonuje
Kefirsky czy KFRMotors
CEL: mniej niż 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie
dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane
przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być
Od dawna rozmyślałem nad zrobienie niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę
co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę, i fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny
inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
[url="http://gallery.034motorsport.com/main.php/v/034+A4+VR6T_001/?g2_page=1"]http://gallery.034motorsport.com/main.php/..._001/?g2_page=1[/url]
w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:
[url="http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk"]http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk[/url]
ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034
[url="http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw"]http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw[/url]
widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...
wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1e281c4209eba708"]
[/url]
straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN
skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto
autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją
tak wygladało zaraz po przyjezdzie:
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d0bc8c0cb55cd41"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5b014154a96abf87"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c4eeda3f8bb4dd66"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=921c5cbb79893a25"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=175f5b154548b4bc"]
[/url]
ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2290138657e0cf8"]
[/url]
mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !
co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ec47681998932ee8"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=71a0ca0a7a9216f9"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea9a68e4a546e670"]
[/url]
fotele MIRCO S3 z napisem quattro
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7cd8235dc030ef05"]
[/url]
BBS RG z wyglądu przypominają RS- ki ale nie sa skręcane..8Jx16 ET35 5x112
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bc37ace988c9dc2b"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1cb28015840b4123"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4d264ee75d70eac2"]
[/url]
przymiarka felgi z Phaetona, niestety ciężko dostać Ronal turbo 5x112 8J16, a te udało się tanio kupić - więc chyba te bedą zbliżac bardziej wyglądem do repliki na której się wzoruję
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c400dc76de94c0af"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b284e954b16b410c"]
[/url]
napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1a283a9b0b14527f"]
[/url]
kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..
zaciski z Renault Sport mocowane poprzecznie (sruby przelotowe) tak jak w porsche boxter, dodge viper
tarcza bedzie z S4/S6 321/30mm
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=80253d139e70dd72"]
[/url]
hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6b67874dd837525c"]
[/url]
przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bd0775d4c9e64767"]
[/url]
Zakup silnika - dawca kompletny 170 tys km przebiegu z Sharana 4 motion rocznik 2005 - służył kiedyś dzielnie w rządowi Austrii
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e73a10642011979a"]
[/url]
sprzegło
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=21c0c22fc0ddb23d"]
[/url]
turbina:
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=254012087a953901"]
[/url]
wastegate
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=78ca63a8db286833"]
[/url]
kolektor ssący z runnerami róznej długości
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=44ad32c16c0f94f4"]
[/url]
mam juz zrobiony body kit na bazie
oryginalnych form [url="http://schmidt-gfk.de/"]http://schmidt-gfk.de/[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4888e9aa8098f423"]
[/url]
maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ebc1414ff0bfc4b6"]
[/url]
zawieszenie gwintowane H&R z bilsteinem B8 monotube
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2200f9ddd70aa710"]
[/url]
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dc60015a203ad91e"]
[/url]
Docelowy wygląd auta - na razie Virtual Tunning
na BBSach
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=388fd60125c4443b"]
[/url]
Na felach z Phaetona ala Ronal Turbo
[url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=905c68d3a732e933"]
[/url]
PLANY:projekt
miał być niskobudżetowy, wiekszośc czasu poświecam na kombinowanie z etką i składanie klocków na bazie części aut koncernu VAG
jednak okazało się że auto będzie kompleksowo odbudowane / przebudowane ale dalej starm sie jakoś najniższym kosztem
jeżdzą w PL 2 golfy mkIV z VR 24V zaturbione: compsport i daniel1d11 (proturbo), więc ten bedzie trzeci jak wszystko się uda tyle, że w audi i ze wzdłuż
mam nadzieje, że auto nie bedzie najwolniejsze i ze jakoś bedzie chciało skręcać
dla ciekawostki powiem że silnik VR 24v waży 176kg - bez zamachu i sprzęgła, które waży 20kg
skrzynia bedzie cofnięta o 2-3 cm, miejsce pracy kierowcy również około 40cm, więc rozkład masy nie powinien być najgorszy, do tego jakies myki z zwieszeniem, poszerzenie , negatywy, itd i chyba nie bedzie rył na maxa przodem ... skoro B2 z 2.2T czy V8 nie prowadzi się tragicznie...licze na niezłe efekty
mam nadzieje że autko się spodoba, przede wszystkim tym którym nieobca jest motoryzacja lat 80', na pewno bedzie dość nietypowe i niepowtarzalne
to tyle... licze na łagodną krytykę, ciekawe opinie i pomysły