VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a http://www.vwzone.pl/forum/ |
|
[audi 80 b2] quattro R32 turbo cowboy http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=45880 |
Strona 1 z 27 |
Autor: | cowboy [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | [audi 80 b2] quattro R32 turbo cowboy |
MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro Modyfikacje Silnik: R32 VR6 turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor, wastegate TIAL 44mm V clamp przekładka odpręzająca sterowanie STANDALONE (oczekuje) Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC z ciężarówki, dolot 3 calowy Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem seryjnych kolektorów 3-2 Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku UKŁAD NAPĘDOWY: kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a) skrzynia, półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer - zakupione dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8 czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty ZAWIESZENIE: przekładnia kierownicza z audi RS2 konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4 zawieszenie gwintowane H&R / Bilstein B8 komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd klatka - IRECO Motorsport poszerzenie auta o około 10cm (dystannse 5cm na stronę) hamulce: przód: 321/30 tarcze z S4B5 z zaciskiem 4-tłoczkowym brembo tył: 280/22 z audi S8 D2 BODY KIT: replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - SCHMIDT GFK maska sport quattro replika - AP Motorsport przeróbka frontu na przedliftowy (lampy, grill) PODZIĘKOWANIA: olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc ! a także: voj2s, daniel1d11, derbiak, dred i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd całość prac mechanicznych wykonuje Kefirsky czy KFRMotors CEL: mniej niż 1100kg, więcej niż 400KM auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być Od dawna rozmyślałem nad zrobienie niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę, i fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny inspiracją było m.in. audi 034 motorsport [url="http://gallery.034motorsport.com/main.php/v/034+A4+VR6T_001/?g2_page=1"]http://gallery.034motorsport.com/main.php/..._001/?g2_page=1[/url] w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie: [url="http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk"]http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk[/url] ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034 [url="http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw"]http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw[/url] widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6 zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ... wracając do mojego projektu... po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24 [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1e281c4209eba708"][/url] straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją tak wygladało zaraz po przyjezdzie: [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0d0bc8c0cb55cd41"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5b014154a96abf87"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c4eeda3f8bb4dd66"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=921c5cbb79893a25"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=175f5b154548b4bc"][/url] ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b2290138657e0cf8"][/url] mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec ! co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ec47681998932ee8"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=71a0ca0a7a9216f9"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ea9a68e4a546e670"][/url] fotele MIRCO S3 z napisem quattro [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7cd8235dc030ef05"][/url] BBS RG z wyglądu przypominają RS- ki ale nie sa skręcane..8Jx16 ET35 5x112 [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bc37ace988c9dc2b"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1cb28015840b4123"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4d264ee75d70eac2"][/url] przymiarka felgi z Phaetona, niestety ciężko dostać Ronal turbo 5x112 8J16, a te udało się tanio kupić - więc chyba te bedą zbliżac bardziej wyglądem do repliki na której się wzoruję [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c400dc76de94c0af"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b284e954b16b410c"][/url] napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V) [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1a283a9b0b14527f"][/url] kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód.. zaciski z Renault Sport mocowane poprzecznie (sruby przelotowe) tak jak w porsche boxter, dodge viper tarcza bedzie z S4/S6 321/30mm [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=80253d139e70dd72"][/url] hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6b67874dd837525c"][/url] przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bd0775d4c9e64767"][/url] Zakup silnika - dawca kompletny 170 tys km przebiegu z Sharana 4 motion rocznik 2005 - służył kiedyś dzielnie w rządowi Austrii [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e73a10642011979a"][/url] sprzegło [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=21c0c22fc0ddb23d"][/url] turbina: [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=254012087a953901"][/url] wastegate [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=78ca63a8db286833"][/url] kolektor ssący z runnerami róznej długości [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=44ad32c16c0f94f4"][/url] mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form [url="http://schmidt-gfk.de/"]http://schmidt-gfk.de/[/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=4888e9aa8098f423"][/url] maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ebc1414ff0bfc4b6"][/url] zawieszenie gwintowane H&R z bilsteinem B8 monotube [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2200f9ddd70aa710"][/url] [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dc60015a203ad91e"][/url] Docelowy wygląd auta - na razie Virtual Tunning na BBSach [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=388fd60125c4443b"][/url] Na felach z Phaetona ala Ronal Turbo [url="http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=905c68d3a732e933"][/url] PLANY: projekt miał być niskobudżetowy, wiekszośc czasu poświecam na kombinowanie z etką i składanie klocków na bazie części aut koncernu VAG jednak okazało się że auto będzie kompleksowo odbudowane / przebudowane ale dalej starm sie jakoś najniższym kosztem jeżdzą w PL 2 golfy mkIV z VR 24V zaturbione: compsport i daniel1d11 (proturbo), więc ten bedzie trzeci jak wszystko się uda tyle, że w audi i ze wzdłuż mam nadzieje, że auto nie bedzie najwolniejsze i ze jakoś bedzie chciało skręcać dla ciekawostki powiem że silnik VR 24v waży 176kg - bez zamachu i sprzęgła, które waży 20kg skrzynia bedzie cofnięta o 2-3 cm, miejsce pracy kierowcy również około 40cm, więc rozkład masy nie powinien być najgorszy, do tego jakies myki z zwieszeniem, poszerzenie , negatywy, itd i chyba nie bedzie rył na maxa przodem ... skoro B2 z 2.2T czy V8 nie prowadzi się tragicznie...licze na niezłe efekty mam nadzieje że autko się spodoba, przede wszystkim tym którym nieobca jest motoryzacja lat 80', na pewno bedzie dość nietypowe i niepowtarzalne to tyle... licze na łagodną krytykę, ciekawe opinie i pomysły |
Autor: | Mioo [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
wow... zaawansowany poziom przerobek... brawo za orginalnosc... co do maski to nie podoba mi sie ten p[omysl, ja zostawil bym gladka ewentualnie z jakims malym chlodzeniem. nie mniej jednak brawo |
Autor: | norus [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
Jestem drugi i powiem Ci, że jestem pełen podziwu i szacunku dla Ciebie...Piękne auto jak i plany...Będę bacznie obserwował... |
Autor: | cocoloco [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
łoooooo...... Pięknie czekam an rozwój całej tej sytuacji jest tłusty plan |
Autor: | cowboy [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
Mioo napisał(a): co do maski to nie podoba mi sie ten p[omysl, ja zostawil bym gladka ewentualnie z jakims malym chlodzeniem. nie mniej jednak brawo maska bedzie repliką kultowego sport quattro oczywiście trzeba patrzeć na VT, bo te ulepy z Łotwy wyglądają jak nosorożec |
Autor: | Bielin [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
Nietopowo i typowy performance, grubo po całości. Fajnie, że znalazłeś fachowca od poszerzeń, bo szczerze mówiąc sam bym się zastanawiał gdzie takie zrobić Pełen podziw! |
Autor: | MarasRetro [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
grube plany i doskonała baza, przeróbki naprawde na poziomie,będe śledził dalsze modyfikacje no i oczywiście życze powodzenia i cierpliwości |
Autor: | bili [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
szacun stary... obys dotrwał do konca z tym projektem tego ci zycze.... gruby setup |
Autor: | baymann9 [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
Kopara opada... Będę tu zaglądał regularnie, bo projekt jest z pewnością jedyny w swoim rodzaju. Rozumiem, że to nie pierwsze auto spod Twojej ręki? |
Autor: | djbros [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
obys wytrwal, no i w miare bezproblemowej zabawy |
Autor: | Szuan [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
kurcze jestem fanem b2q i widziałem już wiele silników pod maskami tych cztero napędówek ale jeszcze nigdy nie widziałem fałera czekam na kolejne fotki z modyfikacji audi. pozdrawiam i powodzenia |
Autor: | GroobY [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V t |
powiem tak szczenka łopada...... powodzenia z projektem |
Autor: | cowboy [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
Szuan napisał(a): kurcze jestem fanem b2q i widziałem już wiele silników pod maskami tych cztero napędówek ale jeszcze nigdy nie widziałem fałera bo i nie ma jeszcze w USA swapuja VRy do audi A4/S4 B5, w ogole jest pare projektów na moce rzedu 800 KM w Polsce powoli tez zaczynają te silniki być doceniane, są juz 2 bardzo szybkie golfy Vr6 24V turbo... czekam tylko teraz na wolny termin w warsztacie, w zasadzie opóźnia to sie juz ponad 2 miesiące... no ale jak juz zaczne to mam nadzieje ze w kilka miesięcy uda sie to wszystko jakoś ogarnąć i w przyszłym roku na jesien zacznie jeździć pracy jest mnóstwo, dużo rzeczy trzeba bedzie dorabiać, o kosztach nawet nie chce mysleć, bo pewnie budżet starczyłby na kupno gotowej 400 konnej eSki no ale wiem jedno to auto bedzie na pewno niepowtarzalne i jedyne chyba takie na swiecie przy okazji szukam gwintu do audi 90 B3 quattro .. najchetniej KW lub H&R... w praktyce nigdzie tego nie ma w używkach gdyby ktoś widział na ebay.de czy gdzie indziej to prosze o kontakt... |
Autor: | KanedA [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
no cowboy jak zawsze grubo będzie się działo Powodzenia i pozdrawiam! |
Autor: | bob.r [ Pią 18 Gru, 2009 ] |
Temat postu: | Re: [audi 80 b2] 2door sedan quattro 2.8 VR6 24V turbo |
Nie mam słów po prostu. Mocno zaawansowany projekt , życzę powodzenia i wytrwałości w dokończeniu projektu. Będzie bardziej cywilny czy typowa maszynka do ścigania? Maska dość kontrowersyjna, ale skoro to replika.... |
Strona 1 z 27 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |