Witam, przedstawiam swój projekt reanimacji i stylizacji Vw Garbusa.Samochód stylizowany na modele z lat 6x jednak jest to projekt typowo Customowy... Autko robione dla własnej przyjemności, będzie jeździło nie więcej niż 5-6 miesięcy w roku. Kupione zostało w od handlarza który chciał je pociąć na żyletki, następnie stało na podwórku i marniało 7 lat.. Jakieś 4 lata temu zostało oddane do firmy zajmującej sie starszymi samochodami gdzie zostało zdewastowane i marzło oraz rdzewiało w zimę na śniegu, rozebrane i nie przykryte nawet jakakolwiek plandeką czy folią (fuck) Pod koniec 2005 zeszłego roku autko zostało odebrane siłą z warsztatu w stanie powiedzmy nieprzyjemnym dla oka i robione u znajomych blacharzy.. została pospawana podłoga, sprawdzony silnik itp .Na początku 2006 roku zdecydowaliśmy się już przeznaczyć poważniejsze środki i oddaliśmy do konkretnej firmy gdzie wg naszego pomysłu, szkiców i zdjęć było powolutku przygotowywane... Wcześniej nie miałem nigdy styczności z Garbusami wiec bardzo dużo się nauczyłem na temat tego cultowego samochodu. Z takich ciekawszych rzeczy to moze napisze że z zewnątrz jest prawie seryjne autko z drobnymi smaczkami typu suicidedoors (ala stara syrenka) , airride , w środku skóra i alcantara, ładny miedziano - brązowy perłowy lakierek , 17 calowe chromowane felgi.
ps. jak go więźliśmy na lawecie do docelowego zakładu gdzie go remontują to zatrzymała nas policja i zażądała jakiegoś kwitka na który szrot go wieziemy...nie dawali wiary ze to autko będzie jeszcze kiedyś jeździło...
Silnik:
- seryjnie 1300 , wyremontowany, poskładany od nowa co do każdej śrubki i zwiększona pojemność do 1600 , nowy mocniejszy wałek i sprzęgło z Bulika z silniejszym dociskiem
- nowy wydech Vw Motorsport z kolektorem 4-2-1
- całość oblachowania i orurowania wypiaskowana i pomalowana na antyczną stal
- stożkowy filtr powietrza zakładany na gaznik K&N
Nadwozie
- modyfikacje z użyciem części z modelu wyprodukowanego przed 1967 rokiem ( nowe zderzaki, kły , światła , szyby , listwy , części karoserii , grill , elementy wnętrza
- poszerzone przednie i tylne błotniki
- maska poszerzona i wydłużona
- kolor lakieru stworzony na indywidualne zamówienie (perła o kilku warstwach) wybrany przez moją dziewczynę
- dodatki chromowane
- zamontowany faltdach ; materiałowy rozsuwany dach
- światła tylne od wersji USA
- poszerzane listwy progowe i obłożone gumą
- nowe brązowe szyby
- kierunkowskazy w reflektorach
- żółte halogeny z epoki
- lusterka Swan Mirrow zamontowane nad przednimi błotnikami
- światło wstecznego zamontowane na tylnym zderzaku
- antena od radia zamontowana obok drzwi kierowcy
- szyby z trójkącikami
- napis na tylnej klapie Volkswagen
- odwrotnie otwierane drzwi, tak zwane suicidedoors
Wnętrze
- fotele i podłokietniki od BMW E30 Cabrio obszyte jasną skórą
- tylna kanapa i boczki obszyte tą samą skórą
- podsufitka samochodu i faltdacha obszyta alcantarą
- wykładzina pod kolor samochodu obszyta kedrą pod kolor tapicerki
- customowa kierownica z wygrawerowanym logiem Vw
- na zagłówkach wyszyte logo Vw
- radio z epoki
- chromowane dodatki oraz poobszywane wykończenia
- całość malowana pod kolor samochodu i tapicerki
- elektrycznie otwierane szyby
- chromowane zegary od sterowania pneumatyką
- pomiędzy siedzeniami zawory w skrzynce obszytej skórą do sterowania zawieszeniem
- wycięty z kwasówki i wypolerowany napis zamontowany do tylnej półki obszytej skórą Vw Custom - Low & Slow
- lewarek zmiany biegów zastąpiony shifterem SCAT
- dodatkowe zegary ciśnienia oleju; oraz ładowania akumulatora w chromowanej obudowie podwieszone pod deską rozdzielczą
- elementy pod przednią klapą obszyte wykładziną
Zawieszenie
- system pneumatyczny z oddzielną regulacją przedniej i tylnej osi (zbiornik powietrza i kompresor zamontowany pod przednią klapą) zakres regulacji od 13-17 cm.
Koła
- 17 / 9,5 calowe obręcze Bullit Wheels dedykowane do starych Fordów z oponami 215 / 45 / 17
Cieszy oko....
Przedstawiam tylko parę zdjęć aby strescic ogrom pracy, w rzeczywistosci wszystko trwało ponad 2 lata i zajeło mase prywatnego czasu...
Stan wyjściowy:
Po 1,5 roku było troche lepiej...
Kolor z którego jestem dumny...
Detale...
Wnętrze...
W całej okazałości...
Jeśli ktoś by chciał przeczytać artykuł o modyfikacjach i remoncie Garbusa to zapraszam to zapoznania sie z ciekawym artykułem w Vw Trends - bardzo fajnie wyszły zdjęcie za co dziekuje ich autorowi Mikołajowi Urbańskiemu.
[/b]
Tutaj musze wspomnieć o wojnie północ - południe : bardzo ciekawa przygoda !
]
]
Jeśli Garbik przypadł komuś do gustu to polecam tez obejrzeć dzisiejszy tj. 16.11 program OPT na TVN Turbo gdzie Garbik rywalizował z Nissanem:
Czesc 1 - Garbus :
http://pl.youtube.com/watch?v=DVJuC46IC5k
Czesc 2 - Konkurent + podsumowanie :
http://pl.youtube.com/watch?v=yMuC3quZ8To
Mozna tez zagłosowac jesli komus sie spodobało jak wypadł Garbi :
http://www.tvnturbo.pl/news/340/view
W przyszłym tygodniu będzie można zobaczyć naprawde mistrzowskie wg mnie zdjęcia w 2 miesiecznikach motoryzacyjno/tuningowych...szczególnie zdjęcia studyjne powalają...ludzie którzy to robili wykonali kawał niesamowitej roboty.