VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a http://www.vwzone.pl/forum/ |
|
[Golf mk3 2e TURBO] by vw_golf3 http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=27599 |
Strona 1 z 67 |
Autor: | vw_golf3 [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | [Golf mk3 2e TURBO] by vw_golf3 |
Witam : MODEL : 2.0 16V TURBO rocznik 1992, typ silnika 2e MODY POD MASKA : - odpowiednio przygotowany dół pod turbo - głowica od corrado 9a , ostry wałek - turbo garrett ?? by evo - kolektor wydechowy "baran" wyspawany owinięty bandażem - wydech z kwasówki 3,5 downpipe , dalej 3 cale , ostatni tłumik F&K - clean komory silnika, kolektor, rozpórka i rury od IC polakierowane proszkowo, pokrywa zaworów czarna, niektóre elementy polerowane/chromowana, dół silnika + skrzynia w matowym czarnym lakierze, wszystkie śrubki chromowane lub ze stali chromowej - aktualny pomiar na 1,3 b 287 KM i 339NM ZAWIESZENIE : - Zawieszenie typu AIRRIDE cała instalacja AIRSTYLE, przednie amory na gwincie MTS od ALGRUNDO UKLAD HAMULCOWY : - przednie tarcze nacinane, zaciski seryjne, tylne tarcze seria KOLA : - 16 calowe felgi BBS RS przód 7,5 + 20mm dystans tył 9 + 20mm dystans polerowane ranty, środki polakierowane proszkowo, chromowane srubki NADWOZIE : - kolor czekolada , dach czarny - przód : Hella Projektor wersja Black - zderzak przedni zrobiony na gładko, zaspawane miejsce na rejestrację, kierunki i dolne kratki - dokładka vr6 z przodu - tył : lampy HELLA BLACK MAGIC - tylny zderzak na gładko pozbawiony rowka - przedłużona klapa - listwy boczne od wersji CL - atrapa bez zbaczka w czarnym macie - lusterka czarny mat od polo WNETRZE Cała tapicerka zrobiona w firmie SITZCAR, AUDIO -radio Pioneer - przedni zestaw VIBE BLACK AIR zasilane wzmacniaczem 2kan VIBE BLACK BOX - subwoofer VIBE SPACE zasilany monoblockiem VIBE BLACK BOX - okablowanie 2kan 10mm zasilający VIBE, monoblock 50mm VIBE Cała historia od chwili kupca do chwili obecnej : Kilka fotek po kupnie : Na początku kwietnia przyszła pierwsza rejestracja , modyfikacje które zaszły po zakupie to : - polerka silnika -polerka ręczna środka felg -mniejsza kierownica pro raid, -obwódki na zegary i na pokrętła od nawiewów , -została zainstalowana jednostka Audio : radio Pioneer DEH 4900IB , głośniki przód JBL zestaw dwudrożny 16.5 cm, tył drzwi również JBL . Bagażnik został zabudowany i obity czarnym materiałem, w nim pojawił się potężny 30 cm głośnik amerykańskiej firmy CRUNCH o mocy max 1200 W rms 700 W . Piecyk monoblock CRUNCH oraz kondensator, -polerka ramion felg oraz całego silnika W maju golfik pojawił się na MajóVWce /b] [b]W czerwcu pojechałem na VW VAG TREFFEN /b] W sierpniu udałem się na [b]Wielki Spot VW ZONE organizowany przez kolegów z VWZONE . Ponad 350 km w jedną stronę, Jarocin-Brzezie , start 6 rano - powrót 2 w nocy . Impreska nieziemska . Moje MK3 zwyciężyło w kategorii GOLF 3/VENTO . Powrót z pucharkiem i dyplomem :bajer: Nom i tak do końca roku się przejeździło obecnym golfem, ZIMA /b] Przyszła zima , czas na modyfikacje silnika, postanowiliśmy zrobić coś nietypowego - uturbiliśmy 2e silniczek . Posiadam silnik 2.0 GTI 8V 115 KM . Postanowiłem wraz z tatą zmodyfikować autko i dodać mu troszkę mocy . Zaczęliśmy od rozbiórki silnika na części . Zostały wymienione wszystkie paski, pierścienie, rozrząd, wszystkie płyny, spolerowana i splanowana głowica, polerka pokrywy, kolektora, alternatora, przepływomierza . Fotka silnika ( jeszcze nie kompletny ) na razie z głowicą i deklem świecącym na lusterko Następnie zaczęliśmy od montażu intercoolera oraz wyprowadzenia rur powietrznych od coolera ( intercooler od Opla Astry ) Zamontowany pod chłodnicę powietrza prezentuje się następująco : Następnie bo wielu trudach w Nasze ręce trafiła zregenerowana turbina od Vw Golfa 1.9 TDI wraz z kolektorem , została zamontowana w następujący sposób : Po kilku tygodniach została zamontowana rura powietrzna do turbiny wraz z stożkowym filtrem i przepływomierzem : Następnie pasowaliśmy rurę od intercoolera do przepustnicy : Po kilku tygodniach zamontowaliśmy obie rury powietrzne wypolerowane na lustro , zostały szczelnie podłączone wszystkie rury, odmy do silnika, silnik krokowy a także założony BLOW OFF . Praktycznie budowa turbo została skończona ( ale czy silnik odpali ) Otóż pstrykk i za pierwszym razem .. Turbina chodzi, zawór świszczy . Silniczek równo pracuje . Teraz czas na dostrajanie komputera ( lub włożenie nowego ecu + większe wtryski ). Na razie nie jestem skłonny określić jaką moc ma mój Golfik i jakie jest ciśnienie doładowania ( wszystko będę wiedział gdy samochód będzie już zestrojony) Przedstawia się następująco : Gdy samochód wyjedzie od lakiernika i wszystko będzie gites zrobione podeślę fotki . Zapraszam do komentarzy a także dyskusji . [b]Zmieniony 2.02.2008 Siemka wrzucam kilka nowych fotek z mojej dzisiejszej pracy . Pomalowana skrzynia biegów oraz dół silnika a także polerka rury dolotowej . Wieczorem wrzucę filmik z pierwszym odpaleniem samochodu Po uturbieniu przyszedł czas na klepanie nadkoli , zostały wyrzucone dwa przednie zderzaki zaspawane boczne kierunki i zaklepane nadkola przód i tył ( niestety 9J z tyłu się nie mieściły ) . Pojawiły się nowe fele BROCK B1 7,5 na 9 J 16 calowe . Kilka fotek od blacharza : W trakcie uturbiania na autku pojawiły się nowe lampy stylizowane na golfa mark V , Jak się okazało po ich kupnie nie było w nich kierunków więc musiałem sam je dorobić . Rozebrałem lampy i z pomarańczowych diod zrobiłem migacz . Modyfikacji poddał się również przedni zderzak . Zostały zaspawane kierunki oraz dolne kratki , w środkowej pojawił się IC : Zostało także zmienione AUDIO , pojawiła się skrzynia zamiast zabudowy [b]18.02.2008 Golfik został odprowadzony do zestrojenia do firmy kreatormocy . Zostanie zmieniony : - komputer - nowe większe wtryski oraz listwa wtryskowa - wyrzucenia przepływomierza - map sensor - wskaźnik paliwa - strojenia 14.03.2008 Golf odebrany z kreatora mocny, niestety nie zhamowany do końca gdyż okazało się że turbina jest za mała i pompuje tylko do 5000 tys max. Przy 5000 obr 161 KM . Obecnie jeżdżę na takiej turbince ale gdy odprowadzę do lakiernika to wymienię ją na większą . 16.03.2008 Wrzucam 2 filmiki z jazdy , golf kręcony tylko do 3500 tys . W środę odstawiam do lakiernika na nowy lakier , a jaki ? to już tajemnica , śledźcie dokładnie mój temat . Będę aktualizował codziennie i podawał świeże info . http://pl.youtube.com/watch?v=H-rxDwGa_hI" onclick="window.open(this.href);return false; http://pl.youtube.com/watch?v=HP2_QIyZBCA" onclick="window.open(this.href);return false; 18.03.2008 Plany na przyszłość : - fele do polerki na lusterko + - lakier kawa z mlekiem , dach ekri - zrobione + - eko skóra pod kolor autka - wymiana sprężarki + 26.03.2008 Golf odstawiony na zmianę lakieru, postaram się niedługo wrzucić kilka fotek z prac lakierników 9.04.2008 Witam, dzisiaj odebrałem golfika od lakiernika , fotki poniżej . Jeszcze brak listewek oraz progów, na foto także felgi po piaskowaniu . Teraz czekam mnie ciężka praca nad kołami, postaram się wrzucić niedługo jakieś foteczki golfa z bocznymi listwami i progami bo całkiem inaczej będzie wyglądał , nom i jak fela jeszcze dojdzie to miód :bajer: 23.04.2008 Witam Otóż są pierwsze fotki felg po polerce , na razie 2 skończone i założone na autko . Niedługo postaram się zrobić jakąś sesję jak już 4 kółeczka będą na golfie 28.04.2008 Dzisiaj skończyłem 3 koło ( jeszcze 1 czeka na mnie . Od jutra biorę się za ostatnie i w weekend pstryknę jakąś sesję ) Wrzucam kilka fotek polerki oraz polerkę komory silnika :bigok: 06.05.2008 Mała sesja już na kółeczkach w pełnej okazałości 12.05.2008 Dzisiaj założyłem kapselki zakrywające śruby w felgach i pstryknąłem kilka zdjęć . Brakuje jeszcze dolnej progowej listwy ( ale czekam bo ma przyjść w tym tygodniu ) . Na razie kilkanaście fotek w pełnej okazałości 25.05.2008 Golf pojawił się na AUTO TUNING SHOW w katowickim spodku . Kilka znalezionych fotek poniżej : 02.07.2008 Dzisiaj byłem w Warszawie na sesji do VW TRENDS . Dwa autka Home Made Turbo - moje mk3 i mk3 KENAJ'A . Kilka fotek : 12.07.2008 Wrzucam kilka fotek z VagTreffen 2008 : 14.04.2008 dzisiaj autko zostało rozebrane, będzie nowe turbo i IC , przetoczone tłoki , nowe pierścienie : Kilka fotek : turbina używana w IVECO 2.8 t model KKK K03-076ke50136670 20.07.2008 25.07.2008 dzisiaj golfik wyjechał z warsztatu, pośmigałem sobie powolutku aby wszystko się ułożyło, w niedzielę będzie strojenie u kolegi coobcia . Jak się uda wystroić wrzucę wykres nom i oczywiście wrażenia z jazdy , chyba że uda się jakiś filmik nagrać 14.08.2008 Dzisiaj była jeszcze raz robiona mapa paliwa, gdyż okazało się że przetarty był przewód ciśnieniowy przy sprężarce , i pompowała prawie ponad 1 bar przy 3000 tys i silnik dzwonił ,( wtryski są wydajne i tak jak powiedział evo wytrzymają ok 260 ps ) kabel został naprawiony i boost ustawiony na 0.6 bara , nie udało się wjechać na rolki gdyż już było za późno, umówiony jestem na piątek na poprawki zapłonu i na hamownię więc już będę wiedział co i jak wyszło . Teraz całkiem inaczej auto jeździ niż poprzednio . Na dodatek w drodze powrotnej rozsypała się pompa od wspomagania , :green_fuck: W weekend postaram się może nakręcić jakiś filmik , nom a w piętek wrzucę wykresy :bigok: W międzyczasie wrzucam troszkę fotek z Volfsgruppe VAG Event 2008 : Otóż wykres jest ale ...... niezadowalający a to przez ... niskie doładowanie . Przy pomiarze przy odcince 0.4 bara więc ... o połowę mniej niż miało być . Nie wiem czy WG się poluzował czy jak , jutro wjadę na spokojnie na kanał i zobaczę co i jak i dlaczego tak się stało . Pewnie dla niektórych z Was będzie to śmiech ale wyszło jak wyszło , w poniedziałek kolejne hamownie już na poprawnym doładowaniu , Kilka fotek oraz wykres poniżej : 15.09.2008 wróciłem z kolejnego pomiar i niestety znów klapa, wykres poniżej w czwartek jadę na inną hamownię gdyż ta jest mało wiarygodna i ma bardzo lekkie rolki, pojadę na bardziej obciążeniową 8.10.2008 Na odświeżenie kilka fotek na nowych, tylnych lampach i ciemnych przednich kloszach : Dokończenie historii na str.2 |
Autor: | djbros [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
czy turbina z tdi do benzyny normalnie podpasi? czy nie sa przypadkiem inne katy lopatek, czy cos takiego?? bardzo fajny projekt, czekamy na efekt koncowy |
Autor: | vw_golf3 [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
witam tzn ja się dowiadywałem że może być do diesla . Planowałem wcześniej od Passata B4 lub B6 ale tam nie pasowały mi kolektory a od MK3 tdi wszystko ogólnie pasowało . Nic nie trzeba było przerabiać . Pozdro |
Autor: | bigger001 [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
super prodzekt gratulacje i czekamy az wyjedzie od malaza |
Autor: | KosteKwlkp [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
no nie ma jak to turbo power ja sie przejedziesz powiedz ile pali |
Autor: | PR23M3K [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
fajny projekt, home made turbo , takie sa najlepsze, odprezales silnik |
Autor: | dj [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
Zapowiada sie super.Jaki kolor planujesz?Jakies mody przy okazji lakierowania? |
Autor: | vw_golf3 [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
<PR23MK3> słuchaj jeszcze nie odprężałem silnika . właśnie nie wiem czy przy doładowaniu najniższym czyli 0.2-0.4 bara trzeba odprężać silnik. Jedni mówią że trzeba jedni że deryjne odprężenie wystarczy Jak Ty uważasz ? <dj> słuchaj miałem chęć na kolor - kawa z mlekiem ale chyba pozostanę przy czerwieni (tylko ją odnowię ) . Otóż wycinam tylne nadkola gdyż nie mieści mi się felga 9J . Golfik jest na gwincie przód 8 tył 6 . Nie chce go podnosić - wolę wyciąć nadkola . Czy jeszcze jakieś przeróbki ? chyba już nie . Felgi całe do polerki i koniec |
Autor: | przemo. [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
opisuj cale auto a nie tylko silnik! |
Autor: | Mioo [ Wto 29 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
vw_golf3 napisał(a): <PR23MK3> słuchaj jeszcze nie odprężałem silnika . właśnie nie wiem czy przy doładowaniu najniższym czyli 0.2-0.4 bara trzeba odprężać silnik. Jedni mówią że trzeba jedni że deryjne odprężenie wystarczy Jak Ty uważasz ?
niby soft turbo nie wymaga odprezenie. 2.0 8V nie ma bardzo wysokiego stopnia sprezania wiec wydaje mi sie ze przy cisnieniu doladowania do 0,5 bara spokojnie powinne ci seryjne ustawienia wystarczyc. jestem ciekaw jak go wystroisz na ile PS. |
Autor: | PR23M3K [ Czw 31 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
vw_golf3 z jakiego silnika 1.9 TDI masz ten kolektor ? z 1z ? pasuje bez problemu ? czy jakas rzezba jest z tym ? wtryski seria ? czy jakies inne ? co do odprezania to tak jak Mioo napisal, przy malym doladowaniu teoretycznie nie jest potrzebne |
Autor: | vw_golf3 [ Czw 31 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
PR23M3K , tak dokładnie z takie jest turbina wraz z kolektorem . Nie było przy tym żadnej rzeźby, idealnie pasowała , trzeba było tylko jedno mocowanie przerobić . A wtryski na razie seryjne . W przyszłym tygodniu oddaje do znanego mechanika Grabowskiego do Warszawy . Powiedział że trzeba dodatkowy wtrysk założyć i przestroić komputer . Zobaczymy co z tego wyjdzie |
Autor: | Gregore [ Pią 01 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
coś zakombinował z reflektorami ? widzę tam jakieś diody wzdłuż dołu? |
Autor: | vw_golf3 [ Sob 02 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
Gregore są to diody do kierunków . Ja kupiłem lampy do golfa mk3 stylizowane na golfa V . W lampach na dole był tylko postój, musiałem coś wykombinować żęby były w nich kierunki . I wstawiłem 7 żarówek do jednej i do drugiej i zrobiłem z nich kierunki . |
Autor: | przemo. [ Sob 02 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
to ja moze dodam kilka fotek auta z lata 2007, zeby byl jakis poglad co to wogole za golf bedzie z czym porownywac w 2008 pzdr |
Strona 1 z 67 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |