VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://www.vwzone.pl/forum/

[polo 86c2f] by Odi
http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=162&t=34266
Strona 1 z 5

Autor:  Odi [ Wto 18 Lis, 2008 ]
Temat postu:  [polo 86c2f] by Odi

Witojcie :) Dotychczas urzędowałem na forach Polo, tutaj tylko zaglądałem, ale doszedłem do wniosku, że i tu pokażę swoje autko.

MODEL: VW Polo Coupe GT 86c2f
SILNIK: 1,3 AAV
MOC: 55KM
MODY POD MASKA: podtlenek gazotu ;)
ZAWIESZENIE: -60/-40mm sprężyny Weitec, amortyzatory GT Cupline
UKLAD HAMULCOWY: seria, nowe bębny i szczęki, nowe tarcze i klocki TRW
KOLA: ATS Trous 6x13 ET13 własnoręcznie wypolerowane :) , opony 165/55/13, na zimę fabryczna stal pomalowana na czarny mat z czerwonym rantem
NADWOZIE: białe kierunki Hella przód, tylne lampy dymione GT/G40, grill no emblem i znaczek GT, naklejony czerwony pasek w zderzakach, oryginalne halogeny, lampy smoked, hokej od Corsy C
WNETRZE: gałka biegów bila 8, wstawiony woltomierz w konsolę środkową
AUDIO: coś tam gra :P


Poniżej historia:
Swoją przygodę z Polo rozpocząłem na początku września 2007. Kupiłem Polówkę 1,3 na monowtrysku z podtlenkiem gazotu :P Taka się trafiła i było mi to bardzo na rękę. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, że kupuję wersję GT, dopiero forum Polo wprowadziło mnie w temat. Autko było w niezłym stanie jak na swoje lata (tak sądziłem kupując), ale do zrobienia też było niemało. Całe szczęście, że ojciec wiele potrafi i wszystko robi bardzo dokładnie :D Moja rola ogranicza się do robienia drobiazgów i pomocy. Patrząc na to z perspektywy czasu i siedząc w temacie Polówek wiem, że mogłem jednak lepiej trafić z zakupem. Początkowo autko niczym się nie wyróżniało, poza kleksem (naklejką) na klapie skrywającym rdzę :P Finanse ograniczały (i nadal ograniczają) prace, poza tym na pierwszym miejscu jest stan techniczny, dopiero potem wygląd.

Poniżej lista przeprowadzonych prac:
- naprawa tylnego spryskiwacza i wycieraczki,
- przeciągnięcie przewodów do bagażnika pod tylne głośniki,
- założenie radia,
- założenie anteny (nie było wcale),
- poprawienie mocowania zderzaka przedniego i grilla (jakiś partacz to zakładał po tym jak poprzedniemu właścicielowi ktoś wjechał w przód hakiem holowniczym),
- naprawa boczków drzwi (ledwo się trzymały),
- wymiana klamek z wkładkami z zrobienie wszystkiego na jeden kluczyk (od stacyjki),
- wymiana stacyjki,
- nowe bębny, szczęki i linka ręcznego,
- wymiana lampki w podsufitce,
- montaż lampki w schowku (gaśnie po zamknięciu jak w lodówce :P ),
- klubowe ramki tablic,
- nowy klakson (od Safrane),
- naprawa lewego reflektora (luźny był, urwany zaczep),
- wstawienie silniczków elektrycznej regulacji świateł,
- regulacja zamka maski,
- izolowanie przewodów instalacji elektrycznej,
- drobne zaprawki (było trochę odprysków),
- wymiana filtra powietrza,
- malowanie pokrywy filtra, pokrywy zaworów, wymiana uszczelki pokrywy,
- gruntowne pucowanie całego silnika,
- założenie osłony pod silnik, dorobienie uchwytów,
- wymiana łożysk wentylatora,
- pomiar ciśnienia w cylindrach,
- dorobienie uchwytu pod akumulator,
- wymiana termostatu wraz z obudową,
- wymiana zapalniczki i popielniczki (była połamana),
- skręcenie tunelu środkowego,
- skrócenie dźwigni biegów,
- sygnał dźwiękowy przypominający o wyłączeniu świateł,
- wymiana prawego wahacza (luzy miał),
- wymiana poduszki skrzyni biegów,
- drobne poprawki lakiernicze w bagażniku,
- uszczelnienie tylnej lampy bo się woda lała do bagażnika (była kiedyś stłuczka)
- założenie tylnej półki niestety z dziurami pod głośniki, ale tania była (wcześniej nie było półki tylko kawał dechy owiniętej wykładziną),
- założenie w liczniku zielonej kontrolki świateł mijania (w miejscu wolnej diody),
- wymiana kolumny kierowniczej i maglownicy (luzy były duże),
- konserwacja szyberdachu,
- zainstalowanie podświetlania w bagażniku,
- dorobienie uchwytu koła zapasowego,
- wymiana niebieskiego czujnika,
- wymiana filtra paliwa,
- oklejenie wykładziną schowka i półeczek, co by różne drobiazgi nie brzęczały,
- nowy aku,
- zrobienie lampek tablicy rejestracyjnej,
- założenie elastycznego łącznika wydechu,
- 2 nowe opony Fulda Ecocontrol,
- wymiana uszkodzonej sondy lambda,
- wymiana oleju i filtra,
- automatyczny włącznik/wyłącznik świateł,
- wymiana klapy tylnej (pognieciona była i zgnita),
- woltomierz wstawiony w tunel środkowy,
- nowy króciec,
- nowe świece NKG,
- montaż 3-punktowych pasów z tyłu (były biodrowe),
- nowe tarcze i klocki TRW.
To tyle od strony technicznej. Obecnie nic się raczej nie psuje i wszystko jest robione na bieżąco.

Wizualnie też auto znacznie się odmieniło:
- kierunki białe przednie (org. Hella),
- lampy tył dymione od GT/G40,
- grill no emblem i znaczek GT,
- czerwony pasek w zderzakach,
- emblemat Polo GT na klapie (pozbyłbym się go ale dziury są),
- alufelgi ATS Trous 6x13 ET13 :D ranty własnoręcznie wypolerowane ogromnym nakładem pracy, środki pomalowane na czarno,
- gleba -60/-40mm,
- nowa gałka zmiany biegów - bila 8,
- oryginalne halogeny przeciwmgielne,
- smoked front - przyciemnione lampy i kierunki,
- tablica z przodu przynitowana, pozbyłem się ramki,
- hokej od Corsy C, trochę rzeźby z nim było, ale efekt bardzo mi się podoba,
- fabryczne stalówki zrobione na zimę w czarny mat z czerwonym rantem,


I teraz niekrótka dokumentacja fotograficzna :D

Image Image Image Image Image

Image Image Image Image Image

Przymiarka kółek z Astry GSI kumpla 215/40/17 ET55, nie weszły, za duże ET :P
Image Image

Image Image Image

No i upragnione felgi :D
Image Image Image Image Image

Image Image Image Image Image

Image Image Image Image Image

Image Image Image Image Image

Image Image Image Image

I na koniec Polo z lepszym przodem:
Image Image Image Image Image

Image Image Image Image Image

Autor:  sundecade [ Wto 18 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Witamy nastepne 2f na forum !! :) Ja bym widzial zderzak na pol gladko z przodu, lampy bardziej przyciemnione i czarna szeroka stal z czerwonym paskiem jak ma Albi motyw z GTI :D to tyle jest chodzi o niewielkie mody bo widze, ze tez finanse Cie ograniczają..
Co do planow to racja, najpierw trzeba popracowac nad stanem mechanicznym a potem dalej :) Trzymam kciuki bo wiem ze nie jest latwo. Powodzenia !!

Autor:  baymann9 [ Wto 18 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Bardzo przyjemna polowka. Widac, ze wsadzone w nia pieniadze, sa bardzo dobrze wykorzystane. O glebe sie jednak prosi. Jesli chodzi o opony to polecam nankangi. Felgi bardzo ladnie wyszly, nie spodziewalem sie ze z czegos takiego mozna zorbic dobre kolo ]:-> pozdrawiam i powodzenia w modach!

Autor:  Albi [ Wto 18 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

widac fajny stan można sie bawic ;) jeszcze gleba i bedzie ok :) Powodzenia i Pozdrawiam

Autor:  vwBureq [ Wto 18 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

ładna sztuka, tylko nizej z nią :D

Autor:  sebikG40 [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

A no wiedze kolega zawital tu na forum :) nono bryka całkiem ladna :D

Autor:  MarasRetro [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

autko spoko ;) całe szczęście że te felgi z astry nie spasowały , powodzenia w dalszych modach, a i taka uwaga ze te felgi co teraz masz ładniej by wyglądały całe spolerowane ale to moje zdanie pozdro

Autor:  Odi [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

baymann9 napisał(a):
Felgi bardzo ladnie wyszly, nie spodziewalem sie ze z czegos takiego mozna zorbic dobre kolo

Hehe też miałem bardzo poważne wątpliwości. A po przeprowadzeniu krótkiej ankiety wśród znajomych większość stwierdziła, że będzie kupa. Jednak bijąc się z myślami zaryzykowałem, kupiłem, wypolerowałem i jest pięknie :D

MarasRetro napisał(a):
a i taka uwaga ze te felgi co teraz masz ładniej by wyglądały całe spolerowane ale to moje zdanie

Byćmoże masz rację, ale póki co nie będę próbował ;) Do dziś mi się słabo robi jak pomyślę ile było roboty żeby to wypolerować. Po zrobieniu dwóch felg musiałem poczekać 3 tygodnie aż mi się palce zagoją i paznokcie odrosną :P

Dzięki wszystkim za opinie :)

PS. Dorwałem wyjątkowy rarytas do auta - oryginalny grill z halogenami Hella. Wprawdzie w dosyć kiepskim stanie, ale jakoś się z tym uporam. Ciekawe jak to będzie wyglądało.

Autor:  sundecade [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Odi napisał(a):
PS. Dorwałem wyjątkowy rarytas do auta - oryginalny grill z halogenami Hella. Wprawdzie w dosyć kiepskim stanie, ale jakoś się z tym uporam. Ciekawe jak to będzie wyglądało.


Większośc preferuje grille ohne emblem :P ale to zalezy w jakim kierunku idziesz. :)

Autor:  baymann9 [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Chyba wiem o jaki grill chodzi. Mas go juz w domu? Na pewno to nie jest jakas samoróbka?

Autor:  Odi [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

sundecade napisał(a):
Większośc preferuje grille ohne emblem :P

Wiem i też mi się takie podobają, ale ten jest po prostu wyjątkowy i będzie się wyróżniał ;) Choć wcale nie mówię, że będzie ładnie, to się dopiero okaże.

baymann9 napisał(a):
Chyba wiem o jaki grill chodzi. Mas go juz w domu? Na pewno to nie jest jakas samoróbka?

Byłem równie zdziwiony jak go zobaczyłem bo wydawało mi się, że o Polo wiem prawie wszystko. A to oryginał Hella. Przypuszczam że nie wychodziło to seryjnie tylko Hella robiła jako dodatek.

Image Image

Autor:  baymann9 [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Daj koniecznie zjdecie jak zalozysz to cudo :]

Autor:  misza84 [ Czw 20 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Furka elegancka bardzo zadbana znana juz z forum Polo :D Felgi ladnie wyszly szacunek za prace wlozona w polerke. Od czego dopasowales hokej pod przod?Pozdro

Autor:  Odi [ Wto 25 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Hokej jest od Corsy C.

Zielono mi :D Nie wiem czy wytrzymam do wiosny czy założę szybciej :)
Image
-60/-40mm

Autor:  Goozik [ Wto 25 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Odi napisał(a):
Nie wiem czy wytrzymam do wiosny


nie wytrzymasz...załozysz czym predzej :D
gleba glaba...tylko tego mi tu brakuje :-D

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/